Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T17:57:55+01:00
A, b - długości boków prostokąta , niech a > b
2a + 2b = 180 cm
a = 3,5 b
--------------
2*(3,5 b) + 2b = 180
7b + 2 b = 180
9 b = 180
b = 180 :9
b = 20
a = 3,5*20 = 70
a= 70 cm , b = 20 cm
P = a*b = 70 cm * 20 cm = 1400 cm²
Odp. Pole tego prostokąta jest równe 1400 cm².
2010-01-14T17:58:23+01:00
X- dłuższy bok
y- krótszy bok

x=3,5y
2x+2y=180 (połowa) |:2

x=3,5y
x+y=90

x=3,5y
3,5y+y=90

x=3,5y
4,5y=90

y=20
x=3,5 * 20 = 70

P=70*20=1400 (cm²)