Działka ma kształt prostokąta, którego szerokość wynosi 28 metrów , a długość jest dwa razy większa. Na warzywa przeznaczono 3\4 (trzy czwarte) powierzchni działki , a pozostałą część na pasieke . ile arów działki przeznaczono na pasiekę? zapisz oblicznia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:01:33+01:00
Wymiary działki:
szerokośc=28m
długośc=2×szerokośc=2×28m=56m
powierzchnia działki=28m×56m=1568m²
warzywa:
¾z 1568m²=1176m²
pasieka:
1568m²-1176m²=392m²

1ar=100m²→1m²=0,01ara
392m²=392×0,01=3,92a
odp. na pasieke przeznaczono 3,92ary.
2010-01-14T18:06:21+01:00
A=28m
b=28m×2=56m
p=28m×56m=1568m=156800a
156800a:4=39200a
¼=39200a
na pasiekę przeznaczono39200a