. napisać czy to postać mityczna czy historyczna i czym się zajmowali {. np. bogami [czego] .}

1.Sokrates
2.Herakles
3.Atena
4.Perykles
5.Hera
6.Zeus
7.Posejdon
8.fidiasz
9.hermes
10.hektor
11.solon
12.eukelides
13.ptolemeusz
14.heraklit
15.sofokles


.napisz jeszcze jakie znasz postacie Greckie {. Bogów , boginie , postacie mityczne , filozofowie itd .}

2

Odpowiedzi

2010-01-14T18:08:13+01:00
1.Sokrates-filozof grecki,
2.Herakles-heros greckiej mitologii/bóg siły,męstwa/,
3.Atena-bogini mądrości,sztuki i sprawiedliwej wojny,
4.Perykles-znany ateński polityk,
5.Hera-królowa Olmpu,bogini niebios,opiekunka rodzin,
6.Zeus-najwyższy bóg nieba i ziemi,
7.Posejdon-bóg mórz, trzęsień ziemi, rybaków,
8.fidiasz-wybitny rzeźbiarz grecki,
9.hermes-Bóg wędrowców, złodziei i podróżujących,
10.hektor-dzielny bohater trojański
11.solon- mąż stanu, poeta i prawodawca,
12.euklides-jeden z pierwszych matematyków,
13.ptolemeusz-znany matematyk i stronom,
14.heraklit-autor pism kosmologicznych, politycznych i teologicznych,
15.sofokles-największy tragik grecki.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:40:17+01:00
1.Sokrates-filozof grecki
2.Herakles- heros , bohater mitologii greckiej
3.Atena- grecka boginie madrosci
4.Perykles- ateński polityk
5.Hera- grecka bogini, opiekunka malzenst , zona zeusa
6.Zeus-pan olimpu, najwazniejszy grecki Bog
7.Posejdon- greckibog morza
8.fidiasz-slynny gercki rzezbiarz
9.hermes-bog grecki zlodziei i podroznych. poslaniec boski
10.hektor- bohater Ilidady, bohater wojny trojanskiej
11.solon-atenski prawodawca i poeta
12.eukelides-grecki filozof zalozyl szkole megarejczykow
13.ptolemeusz-astronom i geograf
14.heraklit-filozof
15.sofokles- autor wielu tragedii antycznych m.in antygony , krola edypa


.napisz jeszcze jakie znasz postacie Greckie {. Bogów , boginie , postacie mityczne , filozofowie itd .}

-Hefajstos-bog ognia i kowali
-Atena-bogini madrosci
Afrodyta-bogini milosci
Apollo- bog sztuki otaczalo go 9 muz
Hades - bóg zmarłych
Artemida - bogini łowów
Mojry - boginki przeznaczenia
Tanatos - bóg śmierci
Muzy - boginki sztuki

Demeter - postac mityczna , matka kory
Kora-corka demeter porwana do hadesu. posatc mityczna
Orfeusz-postac mityczna , spiewal igral na lirze, dla odzyskania ukochanej zszedl do podziemi
Eurydyka-postac mityczba ukochana orfeusza
Dedal-postac mityczna, ojciec Ikara , zbudowal skrzydla
Ikar- nieposlszny syn Ikara.p.mityczna
Prometeusz- dal ludzion ogien.p mityczna
Epimeteusz-brat prometeusza. byl naiwny wzial pandore za zone
Pandora-kobieta stworzona przez bogow, posialada puszke w ktorej znajdowaly sie wszytskie nieszczescia


Minos – król Krety
Parys-bohater wojny trojasnkiej
Homer-autor Iliady
Arystofanes – komediopisarz
Eurypides -pisarz tragiczny grecki


Pitagoras-slynny matematyk
platon-filozof
Tales z Miletu-filozof
Arystoteles- zalozyciel Liceum, filozof
Demokryt-filozof


pozdrawiam ! ;-)



2 4 2