Odpowiedzi

2010-01-14T18:01:06+01:00
Za pomocą nibynóżek
rzęsek
wić
a niektóre pełzają
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:01:37+01:00
Sposoby poruszania
-pełzanie komórek(możliwe dzięki ruchom cytoplazmy)
-nibynóżki
-ruchy wici i rzęsek(zachodzą dzięki obecności mikrotubul)
-błonka falująca(tworzy ja wić biegnąca wzdłuż komórki i błona komórkowa
Odżywianie
-fagozytoza,pinocytoza,

:)
2010-01-14T18:04:36+01:00
Pozwól ze omówię to na przykładzie:



ciało orzęsków np pantofelka, jest pokryte rzęskami . Dzieki ich skoordynowanym i rytmicznym ruchom pantofelki poruszaja sie do przodu ruchem wirowym.