Mały słoń wazy 999/1000 [<- ułamek], tego co waży i jeszcze półtora kilograma. Ile waży ten słoń?

` Jak ktoś ma podręcznik Matematyka 2001 kl. VI, to to zadanie jest na str. 132 ,,Łamigłówka" [puzlle].

` Z gÓryy dzięękii ;*
Proszę z obliczeniamii ;P

2

Odpowiedzi

2010-01-14T18:01:10+01:00
1000/1000 - 999/1000 = 1/1000 - tyle wynosi 1.5 kg

1.5 * 1000 = 1500kg - tyle waży słoń

Książki nie mam, więc nie mogę pomóc
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:04:03+01:00
X - masa słonia

x = 999/100x + 1,5 / - 999/1000x

11000/x = 1,5 / x 1000

x = 1500p[kg]
Odp;Ten słoń waży 1500kg.
2 3 2