Zad.1
a) Jeden z boków prostokąta ma 5 cm , a drugi bok jest 3 razy dłuższy.Oblicz pole tego prostokąta.
b)Jeden z boków prostokąta ma 5 cm , a drugi bok jest o 3 cm dłuższy.Jakie pole ma ten prostokąt ?
c)Oblicz pole kwadratu , którego obwód wynosi 6dm.
d)Oblicz obwód kwadratu , którego pole jest równe 25 cm kwadratowych.
e) Prostokąt ułożono z pięciu jednakowych kwadratów.Pole prostokąta jest równe 405 cm kwadratowych. Jaką długość ma bok kwadratu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:07:06+01:00
A)
a=5
b=5*3=15
P=a*b=15*5=75cm 2
b)
a=5
b=5+3=8
P=a*b=5*8=40cm 2
c)
Obwd.: 4a
4a=6dm
1a=1,5dm
P=a*a=1,5*1,5=2,25dm2


2 5 2
2010-01-14T18:08:30+01:00
A) 5cm x (3x5cm)=75cm2
b) 5cm x (5cm+3cm)= 40cm2
c) 6dm : 4 = 1,5dm 1,5dm x 1,5dm = 2,25dm2
d)pierwiastek z 25 to 5 4 x 5cm = 20cm
e)405 : 5 = 81 pierwiastek z 81 to 9 bok kwadratu wynosi 9 cm
2 5 2