Marek dorabia sobie przez rozworzenie jabłek. Ostatnio miał rozwieźć jabłka na 14-piętrowym budynku. Na każdym piętrze miał zostawić 30 kg. Jeździł oczywiście windą ale gdy winda przekroczy 200kg staje w miejcu. Marek waży 74 kg. Ile musi zrobić kursów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T16:18:01+01:00
Tyle miejsca w windzie pozostaje dla jabłek:
200 kg - 74 kg = 126 kg

14 * 30 / 126 = 420 / 126 = 3,(3)

Ponieważ wynik ma być wyrażony w liczbach całkowitych odpowiedzią są 4 kursy.

jak masz pytania pisz na pw
2010-01-17T16:28:38+01:00
200- 74= 126
126:30 = 4 w przybliżeniu
14:4 = 4 w przybliżeniu
musi zrobić 4 kursy