Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:04:44+01:00
Tren, lament, płacz żałobny, nenia, utwór poetycki wywodzący się z poezji żałobnej antycznej Grecji. Pierwotnie pieśń obrzędowa, później ważny element greckiej tragedii. Wyrażała żal z powodu czyjejś śmierci, rozpamiętywała myśli i czyny zmarłego, sławiła jego zasługi.
Nowela, krótki utwór narracyjny prozą, zazwyczaj o wyrazistej, jednowątkowej fabule. Najczęściej obejmuje niewielki fragment życia bohatera lub większej liczby postaci, ograniczając w porównaniu z powieścią opisy, dygresje, wątki uboczne na rzecz dynamicznej akcji. Cechuje się wyraźnie uwidocznioną pointą.
2010-01-14T18:08:12+01:00
Tren jest to utwór liryczny o charakterze żałobnym.Utwory te były poświęcane zmarłej osobie i wyrażały żal oraz smutek z powodu jej odejścia.Nowela jest to utwór pisany prozą charakteryzujacy się wyrażnie zarysowaną i sprawie skrojoną akcją główną,mocno udramatyzowaną.Toczy się w okraślonym czasie i miejscu.