W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Rogera wzięło udział 3000 rycerzy. Straty po obu stronach były ogromne.Król Eryk stracił 30% swoich żołnierzy a król Roger 60%. ogółem zginęło 40% rycerzy.Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk, a z jakimi król Roger

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:20:41+01:00
X-ilość rycerzy króla Eryka
y-ilość rycerzy króla Rogera

30%x-straty wojsk króla Eryka
60%y-straty wojsk która Rogera
40%*3000 - wszystkie straty

x+y=3000
30%x+60%y=40%*3000

x+y=3000
0,3x+0,6y=0,4*3000

x+y=3000
0,3x+0,6y=1200

x=3000-y
0,3x+0,6y=1200

x=3000-y
0,3(3000-y)+0,6y=1200

x=3000-y
900-0,3y+0,6y=1200

x=3000-y
0,3y=300/*10

x=3000-y
3y=3000/:3

x=3000-y
y=1000

x=2000
y=1000

Odp.Król Eryk rozpoczął walkę z liczbą 2000 żołnierzy, a król Roger z liczbą 1000 żołnierzy.

Pozdrawiam :)
1 5 1
2010-01-14T18:21:35+01:00
E - wojska króla Eryka
r - wojska króla Rogera

{ e + r = 3000
{0,3e + 06r = 0,4 * 3000

e = 2000
r = 1000

* - mnożenie
{ - klamra

2010-01-14T18:24:17+01:00
Układy równań odzielone są linią.

x- ilość rycerzy króla Eryka
y - ilość rycerzy króla Roderyka

x+y=3000
0,3x+0,6y=3000 * 0,4 /*10

x+y=3000
3x+6y= 30000 *0,4

x+y = 3000 /* (-3)
3x+6y = 12000

-3x -3y = -9000
3x + 6y = 12000

(układy u góry dodajesz - metoda przeciwnych współczynników)

3y = 3000 / :3
y = 1000

x = 3000 - 1000

x = 2000
y = 1000

Odp: Król Eryk rozpoczął walkę z 2000 rycerzy, a król Roderyk z 1000 rycerzy.