Zad 1
Na tacy leżały jabłka, gruszki i brzoskwinie. Gruszek było 2 razy mniej niż jabłek, a brzoskwiń o 7 mniej niż jabłek. Razem było 38 owoców. Ile leżało na tacy jabłek, ile gruszek, a ile brzoskwiń?

Zad 2
Na tacy leżały jabłka, gruszki i brzoskwinie. Jabłek było 2 razy mniej niż gruszek, a brzoskwiń o 9 mniej niż gruszek. Razem było 31 owoców. Ile było jabłek, ile gruszek, a ile brzoskwiń?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T17:32:25+02:00
Jabłka = j
gruszki = g
brzoskwinie = b
j+g+b=38
j=2g
b=j-7=2g-7
38=2g+g+2g-7=5g-7 | +7
45=5g | :5
g=9
j=2g=2*9=18
b=18-7=11

2.
31= j+b+g
g=2j
b=g-9=2j-9
31=2j+j+2j-9=5j-9 |+9
40=5j |:5
j=8
g=2*8=16
b=16-9=7
5 4 5
2009-09-27T17:38:23+02:00
1
gruszek -9
jablek- 18
brzoskwiń - 11

2.
jabłek- 8
gruszek - 16
bbrzoskwiń - 7
4 1 4