Odpowiedzi

2010-01-14T18:18:19+01:00
W okregu opisanym na sześciokące promień jest równy długości boku sześciokąta a wiec R=4
l=2*pi*r=2*pi*4= 8pi

W okregu wpisanym na sześciokace( mozna go podzielić na 6 jednakowych trójkątów równobocznych których wysokość wynosi (a*pierwiastek z3)/2) promień jest równy wysokości jednego z trójkątów tworzących sześciokąt wiec r=(a*pierwiastek z3)/2 =(4*pierwiastek z3)/2=2 *pierwiastek z 3
l=2*pi*r=4*pierwiastek z 3pi


O ile wieksza? wystarczy odjąć długość wpisanego od długosci opisanego i mamy:

różnica=8pi - 4*pierwiastek z 3pi (mozemy tutaj jedynie wyciagnąć 4 pi przed nawias)

różnica=4*pi(2- pierwiastek z 3)
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:20:37+01:00
A=R
obwód opisanego=2Rπ=2*4π=8πcm
r=h
r=a√3/2
r=4√3/2=2√3
obwód wpisanego=2*2√3π=4√3πcm
8πcm-4√3πcm=4πcm(2-√3)
33 3 33
2010-01-14T18:27:40+01:00
Dl. okręgu wpisanego 2π * 4√3/2 = 4√3π
dl. okręgu opisanego 2π * 4 = 8π
różnica 8π - 4π√3 = 4π( 2 - √3)
18 3 18