Układy równań!

W torebce były irysy i krówki. Z bliżej nieznanych przyczyn z torebki zniknęła połowa irysów i trzecia część krówek, lącznie 18 cukierków. W rezultacie w torebce zostało tyle samo irysów co krówek. Ile cukierków zostało w torebce?

Prosiłabym o całe rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

2010-01-14T18:15:12+01:00
X - Irysy
y - krówki

{ ½x = ⅔y
{ ½x + ⅓y = 18

{ ⅔y + ⅓y = 18
y = 18

½x + 6 = 18
½x = 12
x = 24

Na początku były 24 Irysy i 18 krówek :)


Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:15:48+01:00
X- ilość irysów na początku
y - ilość krówek na początku

{½x=⅓y=18 |*6
{½x=⅔y |*6

{3x+2y=108
{3x=4y

{3x+2y=108
{x=1⅓y

3(1⅓y)+2y=108
6y=108
{y=18
{x=24

Po wyjęciu cukierków:
½x+⅔y=12+12=24

Odp. W torebce zostały 24 cukierki.