Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T17:58:39+02:00
A - podstawa
c - ramię
h₁ - podana wysokość
h₂- szukane wysokości [wysokość ta jest taka sama dla obu ramion, gdyż jest to trójkąt równoramienny]

a = 16
h₁ = 15

tw. pitagorasa [wysokość dzieli podstawę na 2 odcinki równej długości, gdyż jest to trójkąt równoramienny]
(a/2)² + h₁² = c²
c² = 289
c = 17

Pole trójkąta jest stałe, niezależnie od tego, który bok uznamy za podstawę.

P = (a*h₁)/2 = (c*h₂)/2

(a*h₁)/2 = (c*h₂)/2
a*h₁ = c*h₂
h₂ = (a*h₁)/c = 14 i 2/17
1 1 1
2009-09-27T18:20:29+02:00
H=15cm
a=16÷2=8cm
c²=15²+8² c²=225+64 c²=289 c=√289 c=17[cm]
Odp:Ramie tego trójkąta wynosi 17cm.