Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:35:43+01:00
Dwugroszówki - d
pięciogroszówki- p
1 układ
d+p=30
kwota wypłacona w dwugroszówkach = 2d
kwota wypłacona w 5 groszówkach= 5p
razem 1 zł = 100gr
2 układ
2d+5p=100
rozwiązanie
d+p=30 /x<-2>
2d+5p=100

-2d -2p=-60
2d=5p=100
+__________
3p=40/3
p= 13,5

Odp. Nie da się rozmienoć na 5 i 2 groszówki
2010-01-14T18:42:48+01:00
X-ilość monet 2groszowych
y-ilość monet 5groszowych

x+y=30/*(-2)
2x+5y=100, bo 1zł=100gr

-2x-2y=-60
2x+5y=100

-2y+5y=-60+100
3y=40/:3
y=13 i jedna trzecia

odp.: Złotówki nie da się rozmienić na 30 monet 2gr i 5gr.