Koło dzwi wejściowych dzieci zauważyły plan ewakuacji na wypadek pożaru. Był on narysowany w skali 1:400. Jakie są rzeczywiste wymiary biblioteki.

A) 6m X 14 m
B) 8m X 14m
C) 6m X10m
D) 8 m X 10m

Proszę o obliczenia.


Daje 40 punktów.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:20:17+01:00
A)
1:400
1cm - 400cm = 4m

więc
skala 1:1

a=4*6
a=24m
b=4*14
b=56m

b)

a=4*8
a=32m
b=4*14
b= 56m

c)

a=6*4
a=24m
b=10*4
b=40m

d)

a=4*8
a=32cm
b=4*10
b=40m
2 5 2
2010-01-14T19:35:57+01:00
1:400
1 cm to 400 cm = 4m
a)6*4=22 14*4 = 56m 22x56
b)8*4=32 14*4 = 56m 32x56
c)6*4=24 10*4 = 40 24x40
d)8*4=32 10*4 = 40 32x40