Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:45:22+01:00
Państwo rzymskie było podzielone na prowincje wyróżniano dwa rodzaje prowincji
- senatorska - nie utrzymywano w nich armii, były uwazane za nie stanowiace zagrożenia
- cesarska- utrzymywano w nich armie

duża część prowincji powoli ulegała romanizacji czyli przejmowaniu kultury, religi rzymskiej. mieli oni również sporą autonomie. w obrębie państwa utworzono jednolitą gospodarkę i dużą sieć dróg.

najwyższym stanowiskiem był urząd konsula - dowodzili wojskiem, nadzorowali finanse, rolnictwo

1 5 1
2010-01-14T18:46:00+01:00
Posiadali dużą sieć dróg i dróżek dzięki temu mogli szybko dotrzeć tam gdzie toczyła się walka albo coś się działo
1 1 1