Zad.1
Bilet normalny z Gdyni Osobowej do Czerska przez Tczew kosztuje 18zł 30gr.Michał podróżował ze swoim psem Tofikiem.Chłopcu przysługuj 2/5 [ułamek] zniżki, a Tofikowi 9/10 zniżki.Oblicz łaczny koszt podróży Michała z Tofikiem do Czerska.

3

Odpowiedzi

2010-01-14T18:43:02+01:00
Michał
18,30*2/5=7.23
18,30-7,23=10.98

Tofik
18.30*9/10=16.47
18.30-16.47=1.83

Razem: 10.98+1.83=12,81
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:48:40+01:00
18,30 zł <-- bilet zwyczajny
2/5 <-- zniżka dla Michała
9/10 <-- zniżka dla Tofika

1 - 2/5 = 3/5
3/5 = 0,6
18,30 zł x 0,6 = 10,98 zł <-- bilet Michała

1 - 9/10 = 1/10
1/10 = 0,1
18,30 zł x 0,1 = 1,83 zł <-- bliet Tofika

10,98 zł + 1,83 zł = 12,81 zł
Odp.: Łączny koszt ich podróży wynosi 12.81 zł.
2010-01-14T18:51:20+01:00
Michał

18,30*2/5=7.23
18,30-7,23=10.98 tyle za bilet michała

Toffik

18.30*9/10=16.47
18.30-16.47=1.83 tyle za bilet toffika

10.98+1.83=12,81 tyle za dwa bilety

Odp. łączny koszt wynosiłby 12 zł 81 gr