1.oblicz obwód rombu o przekątnych 10 cm i 12 cm.

2.czy złożony parasol długości 62 cm zmieści się w teczce o wysokości 30 cm długości 50 cm i grubości 15 cm.

błagam pomóżcie ja mam teraz twierdzenie odwrotne do twierdzenia Pitagorasa więc na podstawie tego zrobićć.

2

Odpowiedzi

2010-01-14T18:59:17+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:59:58+01:00
A)
z tw pit bok wychodzi √61, więc obwód 4√61

b)
z tw pit przekątna teczki wychodzi √36,5 dm, a to mniej niż 6,2 dm, więc parasol sie nie zmieści
1 5 1