Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T18:47:34+01:00
Pole=½ab
a,b= przyprostokątne
49cm²=½×7b
b=49:3,5
b=14cm= druga przyprostokatna
2010-01-14T18:53:59+01:00
Druga przyprostokątna będzie miała 14cm długości
a*h/2 (za h podstawiasz 7)= a*7/2(skrócisz 7 z 2) = a*3,5= 49 obustronnie podzielić na 3,5 a = 14cm
  • mole
  • Rozwiązujący
2010-01-14T19:40:58+01:00
A,b,c-boki trójkąta
a=7cm
b=?
P=49cm²
w trójkącie prostokątnym przyprostokątne są wysokościami
podstawiamy do wzoru:
7cm*b=49cm²/:7cm
b=7cm²
odp: przyprostokątna ma długość 7cm