Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T23:14:17+01:00

--dym tytoniowy podraznia nablonek drog oddechowych i pecherzykow plucnych powodujac nadmierne wydzielenie sie sluzu.z kolei substancje smoliste zlepiaja i uszkadzaja wydzielanie sluzu
-substancje smoliste osadzaj sie na wew powierzchni pecherzykow płucnych tworzac warstwe utrudniajaca wymiane gazowa (niedotlenienie)
-nikotyna skurcz oskrzeli i oskrzelikow wywołujac uczucie dusznsci
-uszkodzenie materiału genetycznego w komorkach prowadzi do choroby nowotworowej,rozwoj raka płuc
-dostanie sie dymu tytoniowego z krwia i wedruje po calym organizmie wywołujac wiele schorzen
-obnizenie odpornosci
-twarz tytoniowa
-zawal serca
-miazdzyca
-wrzody żolądka
=rak trzustki pecherza moczowego
-przewlekla bialaczka szpikowa
-pogorszenie pamieci-dym tytoniowy podraznia nablonek drog oddechowych i pecherzykow plucnych powodujac nadmierne wydzielenie sie sluzu.z kolei substancje smoliste zlepiaja i uszkadzaja wydzielanie sluzu
-substancje smoliste osadzaj sie na wew powierzchni pecherzykow płucnych tworzac warstwe utrudniajaca wymiane gazowa (niedotlenienie)
-nikotyna skurcz oskrzeli i oskrzelikow wywołujac uczucie dusznsci
-uszkodzenie materiału genetycznego w komorkach prowadzi do choroby nowotworowej,rozwoj raka płuc
-dostanie sie dymu tytoniowego z krwia i wedruje po calym organizmie wywołujac wiele schorzen
-obnizenie odpornosci
-twarz tytoniowa
-zawal serca
-miazdzyca
-wrzody żolądka
=rak trzustki pecherza moczowego
-przewlekla bialaczka szpikowa
-pogorszenie pamieci
1 5 1
2010-01-14T23:18:31+01:00
UKŁAD ODDECHOWY: przewlekły nieżyt oskrzeli, utrudnienie wymiany gazowej w pęcherzykach płuc przejawiające się bólem w klatce piersiowej.


NIKOTYNA
Istnieją dwie zasadnicze grupy przyczyn:
·Pierwsza grupa obejmuje przyczyny psychosocjologiczne, gdzie palenietytoniu jest postrzegane jako rodzaj czynności ułatwiającejnawiązywanie kontaktu z innymi osobami i pomagającej w przezwyciężeniudystansu oraz uznawane jako wspólna towarzyska rozrywka.
· Drugagrupa to przyczyny farmakologiczne. Tytoń bowiem, w zależności odokoliczności i predyspozycji osobniczych może oddziaływać na nasz układnerwowy w sposób stymulujący bądź sedatywny, tzn. uspokajający. Zdaniemwielu osób zapalenie np. papierosa pozwala im bardziej sięskoncentrować, inni zaś uważają, że nałóg ten wyzwala u nich uczucierelaksu i odprężenia.
Czy jednak jest to warte tego, abyśmy umarliprzedwcześnie na raka płuc lub byli współodpowiedzialni za rozwinięciesię np. astmy oskrzelowej u naszego dziecka? Na to pytanie musiodpowiedzieć już sobie każdy z nas oddzielnie.
Dym tytoniowy składasię z prawie 4.000 związków chemicznych, z tego ponad 40 to substancjerakotwórcze. Ich działanie nie jest ograniczone jedynie do palaczytytoniu, ale także dotyczy wszystkich tych osób (mężczyzn, kobiet idzieci), które przebywają w pomieszczeniach, gdzie występuje dymtytoniowy
Oto przykłady niektórych tylko substancji występujących w dymie tytoniowym:
Aceton - rozpuszczalnik, składnik farb i lakierów.
Amoniak - stosowany w chłodnictwie, składnik nawozów mineralnych.
Arsen - stosowany także jako popularna trutka na szczury i inne gryzonie.
Benzopiren - o właściwościach rakotwórczych, wykorzystywany w przemyśle chemicznym.
Butan - gaz pędny, używany do wyrobu benzyny.
Chlorek winylu - używany np. do produkcji plastiku. Posiada właściwości rakotwórcze.
Ciałasmołowate - są odpowiedzialne za powstawanie nowotworów złośliwych uczłowieka. Cyjanowodór - kwas pruski, gaz używany przez hitlerowców wkomorach gazowych do masowego ludobójstwa.
Fenole - niszczą rzęskinabłonka wyściełającego oskrzela. Rzęski te oczyszczają wdychane przezczłowieka powietrze i chronią drogi oddechowe przed przenikaniem przezich ściany substancji i związków chemicznych oraz mikroorganizmów, np.wirusów.
Formaldehyd - stosowany m.in. do konserwacji preparatów biologicznych, np. żab.
Kadm - silnie trujący metal o właściwościach rakotwórczych.
Metanol - silne trujący związek chemiczny, używany do produkcji benzyn silnikowych.
Naftalen - środek owadobóczy
Nikotyna- działa obkurczająco na ściany naczyń kwionośnych (w tym także naczyńwieńcowych zaopatrujących serce), zwiększa ciśnienie krwi, jestodpowiedzialna za niefizjologiczne przyspieszenie akcji serca orazzaburzenia rytmu serca, a także wpływa negatywnie na gen p53, którypowstrzymuje niekontrolowany rozwój komórek, czyli powstawanienowotworów.
Polon 210– wysoko radioaktywny pierwiastek, Posiada właściwości rakotwórcze.
Tlenekwęgla (czad, CO) – składnik spoalin zmniejszając zawartość tlenu wekrwi, w znaczny sposób utrudnia pracę serca i dotarcie tlenu do różnychczęści i narządów organizmu człowieka. Jest to związek będącybezpośrednią przyczyną śmierci wielu osób w czasie pożarów.
Toluen - rozpuszczalnik