Podobno jesienią
kiedy duchy
wysypują się jak grzyby
c o ś c h o d z i ł o

Poszedłem sprawdzić
ot trochę łopianów
sympatyczne ćmy
nic więcej

Nazajutrz mówiono
c o ś c h o d z i ł o
w gabardynowym płaszczu

Kiedyś poszedłem tam
z siostrzyczką
zarwaliśmy bukiet paproci
na rumowisku

Nazajutrz mówiono
c o ś c h o d z i ł o
z c z y m ś m n i e j s z y m


Za pomocą jakich środków poeta tworzy nastrój grozy i tajemniczości . ? W którym momencie zakłóca się tę stmosferę i w jakim celu . ?

pilne . ! ;]

2

Odpowiedzi

2010-01-14T18:58:27+01:00
Poeta wyraża moment grozy podczas słów 'coś chodziło' czyli uosobienia.
Ta groza zaczyna się psuć, gdy poeta opisuje wydarzenia z życia.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:05:43+01:00
Poeta tworzy nastrój grozy i tajemniczości za pomocą sposobu pisma: "b j k k k o o " oraz użytych słów. Zakłóca się tę atmosferę w przedostatniej zwrotce, kiedy jest mowa o zrywaniu kwiatów. Jest to po to, aby utwór nie był ciągły i nudny, żeby stworzyć w nim także troszkę inną atmosferę.