Zmieszano 3kg cukierków owocowych i 2kg cukierków czekoladowych. Cana tej mieszanki wynosi 20zl za 1 kg gdyby zmieszano 4kg cukierków owocowych i 1kg cukierków czekoladowych to cana 1kg nieszanki była by o 2zł mniejsza. Ile kosztował 1kg cukierków każdego rodzaju?

Taki jest układ równań

3x+2y=100
4x+y=90

Pomóżcie mi to rozwiązać

2

Odpowiedzi

2010-01-14T18:58:02+01:00
3x + 2y =100
4x +y=90 / * (-2)

3x +2y=100
-8x -2y = -200

-5x= -100
x=20

x=20
3 * 20 + 2y=100

x=20
60 +2y =100
x=20
2y=40
x=20
y=20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:00:19+01:00
3x+2y=100
4x+y=90 |* (-2)

3x+2y=100
-8x-2y = -180
+___________
-5x=-80 | :(-5)
x=16

x=16
3x+2y=100

x=16
3*16+2y=100

x=16
48+2y=100

x=16
2y=100-48

x=16
2y=52 |:2

x=16
y=26