Państwo Przekątni mają czworo dzieci, wśród nich Wojtka i Asię. Średnia wieku trojga dzieci liczona bez Wojtka jest równa 14 lat, a średnia trojga dzieci liczona bez Asi jest równa 10 lat. Kto jest starszy: Wojtek czy Asia, i o ile lat?
POMOCY !!! Jutro mam z tego kartkówkę !!!

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T19:10:39+01:00
A - Asia, W- Wojtek X, Y -pozostali
A+X+Y=42 (14X3)
W+X+Y = 30
X=42-Y-A
W+42-A=30
W-A=-12
A=W+12
Asia jest starsza od Wojtka o 12 lat :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:13:18+01:00
W - wojtek
A - asia
X - poozostała 2 dzieci (wiek)

(A + X) / 3 = 14
(W + X) / 3 = 10

A + X = 42
W + X = 30

A = 42-x
W = 30-x

starsza jest A

A - W = 42 - x -30 + x
A - W = 12 lat różnicy

1 4 1