Odpowiedzi

2010-01-14T19:47:18+01:00
|BC|=x
|CD|=x-1
|AB|=x-1+2
Obw: 2x+x-1+2=3x-1
P=½(x-1+2)(x-1)=½(x²-x-x+1+2x-2)=½(x²-1)=½x²-½
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:09:06+01:00
|AC|=|BC|=a- ramiona trójkąta
|CD|=h-wysokość
|AB|=b-podstawa
rozwiązujemy uklad trzech rownań:
a=h+1 i
h=b+2 i
a^2=h^2+(1/2b)^2

a=b+3
podstawiamy a i h pierwsze równania do trzeciego:
(b+3)^2=(b+2)^2+1/4*b^2
b^2+6b+9=b^2+4b+4+1/4*b^2 /-b^2
6b+9=4b+4+1/4*b^2
-1/4*b^2+2b+5=0
liczymy delte:
Δ=2*2-4*(-1/4)*5=4+5=9
pierwiastek z Δ=3
b=(-2-3)/(-1/2)=10 lub b=(-2+3)/(-1/2)=-2 <----odpada bo b należy do zbiru liczb rzeczywistych dodatnich
więc b=10
liczymy a i h
a=13
h=12
Obw=2a+b=26+10=36
P=1/2*a*h=1/2*13*12=78
1 3 1