Na początku roku szkolnego Jacek postanowił codziennie aż do wakacji obserwować pogodę . obliczył że do wakacji zostało 290 dni.ostatniego dnia obserwacji Jacek powiedział ,, Dni pochmurnych było dwa razy więcej niż słonecznych,a dni deszczowych o 15 mnie3j niż pochmurnych''.oblicz ile było dni słonecznych,ile pochmurnych,a ile deszczowych.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T19:05:06+02:00
X-ilośc dni pochmurnych

x+½x+x-15=290
2,5x=305
x=122


122:2=61 - ilość słonecznych dni
122-15=107 dni deszczowe
1 5 1
2009-09-27T19:49:17+02:00
Oznaczmy sobie dni słoneczne jako x. Wiemy że dni pochmurnych było 2 razy więcej niż słonecznych, a dni deszczowych o 15 mniej niż dni pochmurnych, więc mamy:

Dni słoneczne - x
Dni pochmurne - 2x
Dni deszczowe - 2x-15

Układamy odpowiednie równanie:
x+2x+(2x-15)=290
5x-15=290
5x=305
x=61

odp. Dni słonecznych było 61, pochmurnych 122, a deszczowych 107.
1 1 1