Odpowiedzi

2009-09-27T18:47:42+02:00
1⅚ + 2¾= 11:6 + 11:4 = 22:12 + 33:12 = 55:12
8¼ + 7⅓= 33:4 + 22:3 = 99:12 - 88:12 = 11:12
(55:12) : (11:12) = 5
11:12 = ⅕ (55:12)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T19:07:19+02:00
1 5/6 + 2 3/4= 11/6 + 11/4 = 22/12 + 33/12 = 55/12
8 1/4- 7 1/3= 33/4 - 22/3 = 99/12 - 88/12 = 11/12
z proporcji
55/12 -1
11/12-x

55/12 : 11/12 = 55/12 * 12/11=5


2009-09-27T19:13:15+02:00
Jakim ułamkiem sumy liczb 1 5/6 i 2,75 jest roznica liczb 8,25 i 7 1/3

(8,25 -7 1/3) /(1 5/6 + 2,75)=(8 1/4 -7 1/3) /(1 5/6 + 2 3/4)=
(8 3/12 -7 4/12) /(1 10/12 + 2 9/12)= 11/12 /3 19/12 =
11/12 /55/12 =11/12 * 12/55 =1/5