W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Rogera wzięło udział 3000 rycerzy. Straty po obu stronach były ogromne.Król Eryk stracił 30% swoich żołnierzy a król Roger 60%. ogółem zginęło 40% rycerzy.Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk, a z jakimi król Roger

dam naj .;)

2

Odpowiedzi

2010-01-14T19:36:48+01:00
A-rycerze króla Eryka
b-rycerze króla Rogera
40%×3000=1200-straceni rycerze
30%a-straceni przez króla Eryka
60%b-straceni przez króla Rogera
a+b=3000
30%a+60%b=1200
a=3000-b
30%a+60%b=1200
a=3000-b
30%(3000-b)+60%b=1200
a=3000-b
900-30%b+60%b=1200
a=3000-b
30%b=1200-900
a=3000-b
30%b=300/×10
a=3000-b
3b=3000/:3
a=3000-b
b=1000
a=3000-1000
b=1000
a=2000
b=1000

Odp. Na początku walki król Eryk miał 2000 rycerzy, a król Roger 1000 żołnierzy.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T21:17:53+01:00
X- rycerze króla Eryka
y- rycerze króla Rogera
Układamy układ równań:
x+y=3000
30%x+60%y=40%×3000

x=3000-y
0,3(3000-y)+0,6y=1200
żeby nie przepisywać ciągle pierwszego równania wezmę się za drugie a potem wrócę do pierwszego:
900-0.3y+0,6y=1200
0,3y=300 /÷0,3
y=1000
x=3000-1000
x=2000

Odp.: Król Eryk rozpacza bitwę z 2000 rycerzami, a król Roger z 1000 rycerzami.