Odpowiedzi

2010-01-14T19:15:10+01:00
Pani Maryla kupiła x kg jabłek i y kg gruszek, a pan Janusz x+y kg jablek i 2y kg gruszek. Ile zaplacili w sumie ? O ile wiecej zaplacil pan Janusz.?
Dam naj kto pierwszy;]]]

x+y=
x+y+2y=

Za mało danych ;o
Musiałeś/-aś coś pominąć, bo nic nie wynika z treści zadania...
16 2 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:32:32+01:00
Maryla:
2,5x + 5,8y

Janusz:
2,5(x+y)+5,8(2y) = 2,5x + 2,5y + 11,6y =2,5x +14,1y

Razem
2,5x + 5,8y + 2,5x + 14,1y = 5x + 19,9

(2,5x+14,1y) - (2,5x+5,8y) = 2,5x+14,1y-2,5x-5,8=14,1-5,8=8,3 - o tyle Janusz zapłacił więcej

Żanetko nie napisałaś cen tych owoców! Ale zadanko masz.
To za to że mi przypomniałaś o tym z polaka :p
33 4 33