1. Oblicz w litrach objętość sześcianu, którego pole powierzchni jednej ściany jest równe 144cm².

2. Do prostopadłościennego basenu o wymiarach 2Om x 15m x 3m wlano wodę, wypełniając ⅔ jego objętości.
Ile m³ wody znajduje się w basenie? Ile to litrów ?

Pomóżcie !!.
Te zadania mam na jutro , a wcale tego nie kapuje ; ((

2

Odpowiedzi

2010-01-14T19:25:27+01:00
1. Oblicz w litrach objętość sześcianu, którego pole powierzchni jednej ściany jest równe 144cm².

aby obliczyc objetosc potrzebna jest dlugosc krawedzi albo dlugosc jednego boku kwadratu. poniewaz pole jednej sciany wynosi 144 cm^2 a ta sciana jest kwadratem wiec dlugosc tej sciany wynosi pierwiastek z 144 czyli 12 cm.
czyli a= 12 cm=1,2dm (zamieniam na decymetry poniewaz 1 dm szescienny to jest 1 litr a odp ma byc w litrach)
V=a*a*a=1,2 dm*1,2dm*1,2dm=1,728 dm szeciennego=1,728litra

2. Do prostopadłościennego basenu o wymiarach 2Om x 15m x 3m wlano wodę, wypełniając ⅔ jego objętości.
Ile m³ wody znajduje się w basenie? Ile to litrów ?

Vb-objetosc basenu
Vb=20m*15m*3m=900m szesciennych
woda jest o ile dobrze widze do 2/2 czyli w calosci
wiec zamieniam m szescienne na litry
900 m^3=900 *10dm*10dm*10dm=900 000 dm^3=900 000 litrow


5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:28:21+01:00
Zad 1
P=144 cm²
a²=144 cm²
a= 12 cm - krawedz szescianu

V= a³=12³=1728 cm³

1l = 1000 cm³
1728 cm³ =1,728 l
Odp: Objętość szescianu wynosi 1,728 litra

Zad 2
V=a*b*c=20m*15m*3m= 900 m ³
2/3 * 900 = 600 m³ - tyle wody znajduje sie w basenie

600 m³= 600000 l
Odp: W basenie znajduje się 600 m³ wody czyli 600000 l
20 4 20