Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:28:36+01:00
X-cena czekolady
y-cena batona
4x+4y=12
2x+6y=9,2 /*(-2)
4x+4y=12
-4x-12y=-18,4
8y=6,4
4x+4y=12
y=0,8
x=2,2
2,2-0,8=1,4
droższa jest czekolada o 1,4zł
2010-01-14T19:35:07+01:00
X-czekolady
y-batony

Układ równań:
4x+4y=12
2x+6y=9.20(obustronnie mnożymy przez -2, żeby zredukować liczby)

4x+4y=12
-4x-12y=-18.40 (oba układy sumujemy)

-8y=-6.40 (obie strony dzielimy przez -8)
y=0.80 - cena batona

4x+4y=12
4x+4*0.80=12
4x+3.20=12
4x=12-3.20
4x=8.80 (dzielimy przez 4)
x=2.20 - cena czekolady

2.20-0.80=1.40

Odp: Czekolada jest droższa o 1,40zł.