Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
Rolnictwo ekstensywne - przy niskich nakładach na pracę są niskie plony i małe zbiory . ( niewiele nawozów i środków ochrony , prace mechaniczne , gdy mamy duże gospodarstwo np. ponad 100 ha ) Taki typ rolnictwa jest np. w USA , Kanadzie , Australii , Rosji

Rolnictwo intensywne - w krajach o małej powierzchni terenów rolnych np. w Danii , Holandii , Japonii
(Stosuje się dużo nawozów i środków ochrony , wysoką mechanizację prac . Przy dużych kosztach produkcji wysokie plony i duże zbiory )

Plony - ilość zebranych płodów rolnych wyrażoną w kilogramach , kwintalach lub tonach z 1 hektara .
np . 5t/ha

Zbiory całkowita ilość płodów zebranych z pola np. pszenicy , ziemniaków , Wyrażona przez ilość ton
30 3 30
2010-01-14T19:47:14+01:00
Rolnictwo intensywne występuje na obszarach o wysokiej gęstości zaludnienia i charakteryzuje się dużymi nakładami na jednostkę powiechrzni upraw, bądź jednostkę hodowlaną i osiąganiem wysokich plonów roślin oraz efektów hodowli zwierząt. Natomiast rolnictwo ekstensywne obszary o małej gęstości zaludnienia, charakteryzuje się małymi nakładami pracy i kapitału.

Rolnictwo intensywne-Europa zachodnia, Nizina Węgierska, Nizina Śląska, Wyżyna Brazylijska, Pampa, Dolina Kalifornijska, Żuławy Wiślane.

Rolnictwo ekstensywne- Nowa Południowa Walia, Queesland, Bliski Wschód, Pakistan, Uzbekistan, Rosja, Afganistan, Wielkie Równiny w Stanach Zjednoczonych.

Jesli chcesz mogę Ci więcej obszarów wypisać, ale myślę że to wystarczy. Jakby coś napisz.
35 4 35
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T19:51:15+01:00
Rolnictwo intensywne:
-duże nakłady pracy
-nakłady środków finansowych
-stosowanie maszyn
-nawozów
-środków ochrony roślin
Rolnictwo ekstensywne:
-duże obszary powierzchni rolnej
-małe nakłady pracy
-małe nakłady środków finansowych
-niskie wyniki produkcji
Rolnictwo intensywne:Europa Zachodnia,nizina Kalifornijska,Zatokowa,i Atlantycka w USA, wyspy Japońskie
Rolnictwo ekstensywne:Australia,wielkie równiny Prerii w USA i Kanadzie,Bliski Wschód
25 3 25