Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:44:02+01:00
W 1992 r. zabytkowe centrum Pragi zostało zapisane na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Praga jest uważana za jedno z najbardziej atrakcyjnych miast Europy, z tego względu corocznie odwiedzają ją liczne rzesze turystów. W mieście znajduje się ponad 20 muzeów i prawie 100 galerii. Niektórymi z atrakcji turystycznych są:

* Hradczany z zamkiem oraz gotycką katedrą św. Wita, św. Wacława i św. Wojciecha (św. Adalberta);
* Złota Uliczka w Pradze;
* Malá Strana – pełna kościołów, pałaców i ogrodów oraz urokliwych uliczek;
* barokowy kościół św. Mikołaja z XVIII wieku na Malostranské náměstí;
* Loreta;
* Stare Miasto na prawym brzegu Wełtawy;
* Ratusz Staromiejski (XIV wiek) ze słynnym zegarem astronomicznym Orloj na Staroměstské náměstí;
* Týnský Chrám – Kościół Marii Panny przed Tynem, kiedyś centrum husytyzmu;
* Ratusz Nowomiejski (XV wiek);
* różne miejsca powiązane z Franzem Kafką;
* Most Karola;
* ściana Johna Lennona;
* dzielnica żydowska Josefov;
* wzgórze Wyszehrad;
* Wzgórze Petřín;
* praski metronom;
* wieża telewizyjna z platformą widokową, w dzielnicy Žižkov;
* Galeria Narodowa Sztuki Europejskiej (kolekcje malarstwa europejskiego);
* Galeria Narodowa w Pradze;
* liczne zabytkowe piwiarnie np. U Fleků, U Kocoura czy U sv. Tomaše;
* "Tańczący dom" nad Wełtawą;
* Stadion Strahov;
* Synagogi Pragi;
* ogród zoologiczny;
* ogrody botaniczne.
* Brama Prochowa
20 2 20
2010-01-14T20:51:43+01:00
Praga to miasto historii, pełne zabytków z różnych okresów swojej świetności. Poddane bez walki w czasie II wojny światowej zachowało swoje oryginalne piękno i koloryt. W roku 1992 całe zabytkowe centrum Pragi zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Do najbardziej atrakcyjnych i najbardziej znanych zabytków czeskiej stolicy zaliczyć można:


Zamek na Hradczanach i jego obiekty
Rynek Starego Miasta i jego obiekty
Mala Strana i jej obiekty
Josefov i jego obiekty
Wyszehrad i jego obiekty
Brama Prochowa
Most Karola
Klasztor Benedyktynów
Klasztor Strahovski
Kaplica Betlejemska
9 4 9