Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:41:44+01:00
P=a*h
P=5*4,8=24cm²
P=e*f:2
24=6f:2
24=3f
f=8cm
2010-01-14T19:44:20+01:00
P=ah - pole rombu
P=5×4,8=24cm²
P=½d₁d₂ -drugi wzór na pole rombu
24=½×6×d₂
24=3d₂
8=d₂
d₂=8cm
2010-01-14T19:46:12+01:00
1 wzór na pole rombu = a * h
Czyli podstawa razy wysokość
P = 4,8cm * 5cm = 24cm (kwadratowych)

2 wzór na pole rombu = e * f/2
Czyli jedna przekątna razy druga przekątna przez dwa
24cm (kwadratowych = 6cm * x / 2
x = 24cm : 3 = 8cm

Odp: Druga przekątna ma 8 cm.
;)