Odpowiedzi

2009-09-27T18:50:40+02:00
A-podstawa
b=a +2 -ramie
Ob=a +2b=a+ 2(a+2)= a+ 2a +4=3a +4
ob=34
3a+4=34
3a=30
a=10
b=a+2=10+2=12

teraz z tw pit
(1/2a)²+h²=b²
25+h²=144
h²=119
h=√119
Pole
P=1/2a h
P=1/2 *10 *√119=5√119cm²
2009-09-27T18:51:10+02:00
A - podstawa
c - ramię

a + 2c = 34
c = a + 2

a + 2a + 4 = 34
3a = 30
a = 10
c = 12

h = ?
tw. pitagorasa
(a/2)² + h² = c²
h² = c² - (a/2)² = 144 - 25 = 119
h = √119

P = ah/2 = 10√119/2 = 5√119
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T18:54:02+02:00
X=dlugosc podstawy
y-dlugosc jednego ramienia
ob=34cm

y=x+2
x+2y=34

y=x+2
x+2*(x+2)=34

y=x+2
x+2x+4=34

y=x+2
3x=34-4



y=x+2
3x=30

y=x+2
x=10

y=10+2
x=10

y=12
x=10

1/2 x=5

h²+5²=12²
h²+25=144
h²=144-25
h²=119
h=√119

P=1/2a * h
P=5√119