Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:44:55+01:00
Św, Wojciech był misjonarzem który przybył z czech po chrzcie polski do naszego kraju. Nastepnie udał sie do Prus aby tam nawracać Pogan, niestety został poćwiartkowany przez nich.
Jego zwłoki wykupił król polski Bolesław chrobry. Zapłacił tyle złota ile wazyły zwłoki sw. wojciecha. Został żłożony następnie w katedzre Gnieźnieńskiej.
7 4 7
2010-01-14T19:47:10+01:00
Wojciech, Adalbert, święty, ur. ok. 956, zm. 23 IV 997, biskup, mnich, męczennik, patron Polski; kanonizowany 999. Z rodziny książąt Sławnikowiców, organizator misji w Prusach, jeden z gł. patronów Kościoła katol. i Polski; wychowany w Niemczech, od 983 bp praski, ok. 989 opuścił Pragę, powrócił 992, ponownie opuścił Czechy 995 i wyjechał do Rzymu; 997 w porozumieniu z ces. Ottonem III i Bolesławem I Chrobrym przybył (prawdopodobnie przez Węgry) do Polski, skąd udał się w celach misyjnych do Prus, gdzie zginął śmiercią męczeńską; Bolesław I Chrobry sprowadził szczątki Wojciecha do Gniezna, które zostało podniesione do roli metropolii kośc. (1000); męczeństwo św. Wojciecha stało się w X i XI w. tematem wielu dzieł hagiograficznych; jego grób w katedrze gnieźn. jest najstarszym miejscem pielgrzymkowym w Polsce.

POZDRAWIAM :))
6 4 6
2010-01-14T19:51:06+01:00
Święty Wojciech urodził się w roku 956 w Lipicach w wieku 27 lat został biskupem Pragi w roku 997 roku wyprawia się na Prusy aby nawracać niewierzących lecz oni pobili go i odcięli mu głowę.
4 3 4