Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T19:44:16+01:00
Pierwszym, organizmem w łańcuchy pokarmowym zwykle jest roślina, gdyż ona(przeważnie) nie potrafi się bronić przed ostrymi zębami zwierząt...

To zdanie jest prawdziwe, gdyż na przykład sarna jest w łańcuchu pokarmowym na środkowym miejscu(jest roślinożercą). Takie zwierze jest konsumentem pierwszego rzędu, gdyż zjada rośliny, ale również jest pokarmem dla konsumenta drugiego rzędu, czyli na przykład wilka.
Schemat:
roślina→roślinożerca(konsument pierwszego rzędu np. sarna)→mięsożerca(konsument drugiego rzędu np. wilk)

Nie zgadzam się z poprzednikiem, gdyż moja praca jest lepsza oraz bardziej wyczerpująca temat. :D
2010-01-14T19:44:28+01:00
Pierwszym ogniwem łańcucha pokarmowego jest roślina ( nazywana producentem), która dostarcza pokarmu innym organizmom, które stanowią kolejne ogniwa łańcucha pokarmowego.
http://zadane.pl/zadanie/188931 :)