Hej. Mam prośbe czy mógłby mi ktoś nawet w internecie poszukać i przedstawić podział owoców z przykładami. Narazie mam taki podział:

owoce:
-pojedyńcze :
*suche
>pękające
>niepękające
*mięsiste
-zbiorowe
-owocostany


Bardzo proszę najlepiej jak najszybciej. Tylko ma być taki podział. Jak ktoś napisze ciągiem usuwam.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T19:56:00+01:00
Owoce dzieli się według budowy na:
-pestkowe- wiśnie, czereśnie, śliwki, itp.,
-ziarnkowe- jabłka, gruszki itp.,
-jagodowe- porzeczki, agrest, winogrona, również truskawki, maliny, poziomki,
-łupinowe- orzechy.
Wyróżnia się także grupę owoców południowych – cytryny, pomarańcze, banany, ananasy itp
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:14:34+01:00
Mam tak;
-owoce pojedyńcze -śliwka
-suche;
-ziarniak-żyto,pszenica,owies
-skrzydlak-klon ,jesion,
-orzech-leszczyna,dąb
-torebka-mak,len
-zbiorowe-maliny,jeżyny,truskawki
-mięsiste;
-pestkowe-wiśnia,śliwka,morela
-jagody-borówka, winorośla , ogórek,pomidor
-szupinkowe-jabłko,gruszka
-pękające-strąki
-niepękające-orzechy
-owocostany-jagodostan-ananas
-pestkowe-figa

Tyle mogę pomóc