Odpowiedzi

2010-01-14T19:56:46+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T19:58:59+01:00
Ak napisać rozprawkę

1)Wstęp- We wstępie należy:
-Zasygnalizować jak zrozumiałeś temat
-Wprowadzić do tematu krótko i rzeczowo wyjaśniając tezę
-Zapowiedzieć dalszy tok rozumowania
(Czy warto się zakochać-to jest temat do rozprawki)
(Warto się zakochać lub nie warto się zakochać-tezy)

2)Rozwinięcie-argumenty które udowadniają tezę. Każdy argument rozpoczynamy akapitem w nowej linii od następujących wyrażeń:
-Zacznę od sprawy.....
-Po pierwsze....
-Po drugie....
-Po trzecie.....
-Z kolei....
-Przejdę do ...
-Kolejny argument to taki, że....
-Moim ostatnim argumentem będzie....

3)Zakończenie rozprawki- W zakończeniu należy:
-Podsumować swoje rozważania
-Wyciągnąć wnioski
-Sformułować własny sąd
-Jeszcze raz wyrazić swój stosunek do postawionej tezy

Słownictwo służące do podsumowania:
-Z całą pewnością mogę stwierdzić, że....
-Widzimy więc, że.....
-Okazuje się, że.....
-Dotychczasowe rozważania pozwalają wyciągnąć taki oto wniosek.....
-Tak więc......

Zdanie kończące rozprawkę może brzmieć:
-Mam nadzieję, że powyższymi argumentami udowodniłem tezę........ (tu wpisać tezę)


Jak napisać rozprawke by olas95
1 5 1