Zapisz jak najkrócej:
a) 5a + 5a
b) 7b - 2b
c) x + y + x +2y
d) z + 3d + 4,5z - 2z - 1,5z
e) a + b + c + 2,5a + 2b - 0,5a
f) a + 3b + 14a - b
g) 5z - 4z
h) 6x - x

Rozwiąż:
a) Pociąg składa się z 6 wagonów białych, każdy o długości b, i 4 czarnych , każdy o długości c. Zapisz jego długość.
b) Jaką długość ma cały pociąg, jeśli b = 6 m, c = 10 m, czyli biały wagon ma 6 m długości , a czarny 10 m?

Dobrze, bo zgłaszam!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:02:08+01:00
1.
a) 5a + 5a = 10a
b) 7b - 2b = 5b
c) x + y + x +2y = 2x+3y
d) z + 3d + 4,5z - 2z - 1,5z = 3d+2z
e) a + b + c + 2,5a + 2b - 0,5a = 3a+3b+c
f) a + 3b + 14a - b = 15a+2b
g) 5z - 4z = z
h) 6x - x =5x

2.
a) 6*b+4*c=6b+4c
b) 6*6m+4*10m=36m+40m=76m
12 4 12
2010-01-14T20:03:38+01:00
A) 5a + 5a = 10a
b) 7b - 2b = 5b
c) x + y + x +2y = 2x+ 3y
d) z + 3d + 4,5z - 2z - 1,5z =2z + 3d
e) a + b + c 2,5a + 2b - 0,5a = 3a +3b + c
f) a + 3b + 14a - b = 2b + 15 a
g) 5z - 4z = 1z
h) 6x - x = 5x

2.a) Pociąg składa się z 6 wagonów białych, każdy o długości b, i 4 czarnych , każdy o długości c. Zapisz jego długość.

Długość : 6b+4c


b) Jaką długość ma cały pociąg, jeśli b = 6 m, c = 10 m, czyli biały wagon ma 6 m długości , a czarny 10 m?

b=6m
c=10m
6b+4c=6*6m+4*10m=36m+40m=76m

Odp: Cały pociąg ma 76 metrów


e włala

3 4 3
2010-01-14T20:04:06+01:00
A).10a
b).5b
c).2x+3y
d).2z+3d
e).3a+3b+c
f).15a+2b
g).1z
h).5x

a).6b+4c
b).6*6+4*10=36+40=76
:)
2 4 2