Odpowiedzi

2010-01-14T20:02:30+01:00
Obrazek chyba dotyczy zad. 11
zad.12
Twierdzenie Pitagorasa a2+b2=c2
144+81=c2
c=/225 [pierwiastek]
c=15
odp. Wysokosc wynosi 15 cm.
2010-01-14T20:03:32+01:00
Pole prostokatnego Δ=½ iloczynu przyprostokatnych
pole=½ab
pole=½×12×9
pole=54cm²

z pitagorasa oblicz c
c²=12²+9²
c²=144+81
c=√225
c=15cm

pole=½ch
54=½×15h
h=54:7,5
h=37,2cm i tyle = sie ta wysokośc
Najlepsza Odpowiedź!
  • pawp
  • Początkujący
2010-01-14T20:09:34+01:00
Wzór na pole trójkąta P=1/2(a * h)
P=1/2(12*9)
P=54
a²+b²=c²
12²+9²=c²
144+81=225
√225=25
P=1/2(a*h)
P= 1/2(25*h)
54=1/2 (25*h)|*1/2
108=25*h |÷25
h=4,32