Dokończ zdania
Metale mają następujące wspólne cechy
1.Są ciałami stałymi oprócz ...........
2.M ają barwę .............. oprócz ...........
3.Są plastyczne i kowalne to znaczy że ...............
4. Metale przewodzą .............
5.Pod wpływem wody i tlenu metale ulegają ....................
6. Aby zapobiedz zjawisku korozji można ...............................

1.a)Co to jest stop metalu
1.b) podaj kilka przykładów wykorzystywania przez człowieka metali i ich stopów

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:06:20+01:00
Metale mają następujące wspólne cechy
1.Są ciałami stałymi oprócz rtęci.
2.M ają barwę srebrno szarą oprócz złota, miedzi i platyny.
3.Są plastyczne i kowalne to znaczy że są ciągliwe.
4. Metale przewodzą ciepło i prąd.
5.Pod wpływem wody i tlenu metale ulegają korozji.
6. Aby zapobiedz zjawisku korozji można pokryć metal, silnejszym metalem odpornym na korozję, pomalować lakierem.



a.) stop metalu - mieszanina metali lub metali z pierwistkami niemetalicznymi.
b).np. duraluminum. - które jest wytrzymałe i lekkie, wykorzystywane jest w lotnictwie.
np. mosiądz - do ozdobych naczyć itp. do spęrztów codziennego użytku.
2010-01-14T20:06:50+01:00
1.Są ciałami stałymi oprócz rtęci.
2.M ają barwę srebną oprócz złota.
3.Są plastyczne i kowalne to znaczy że mogą mieć różne kształty.
4. Metale przewodzą ciepło.
5.Pod wpływem wody i tlenu metale ulegają rdzeniu.
6. Aby zapobiec zjawisku korozji można
-używać środków przeciwrdzewnym
-używać stopów metali
-nie trzymać w wilgotnym miejscu.

1.a)Co to jest stop metalu
Jest to mieszanina metali.
1.b) podaj kilka przykładów wykorzystywania przez człowieka metali i ich stopów
-Aby zapobiec zjawisku korozji
-przewody elektryczne
-klucze i.t.p.

Mam nadzieję, że pomogłam :*