W tabeli przedstawiono liczbę ludności i powierzchnię wybranych krajów Europy według danych z 1998 r

Państwo Liczba ludności w tysiącach
Powierzchnia w tysiącach km2



Francja 58 850 : 551,5
Włochy 57370 : 301,3
Hiszpania 39370 : 506,0
Szwecja 8850 : 450,0
Węgry 10110 : 93,0
Polska 38670 : 312,7
Oblicz, w którym kraju gęstość zaludnienia (liczba ludności przypadająca na 1 km2) jest najmniejsza, a w którym największa.
Jaka gęstość zaludnienia występuje w Szwajcarii jeżeli zbadano że gęstość zaludnienia Hiszpanii stanowi 45,3% gęstości zaludnienia Szwajcarii


Proszę mi to obliczyć i co jest potrzebne po podpisywać prosze mi to zrobić jak w 2 gimnazjum



szybko

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:15:26+01:00
Francja 58 850 : 551,5 = 106,8
Włochy 57370 : 301,3 = 190,4 <--- największa
Hiszpania 39370 : 506,0 = 77,8
Szwecja 8850 : 450,0 = 19,7 <---najmniejsza
Węgry 10110 : 93,0 = 108,7
Polska 38670 : 312,7 = 123,7


77,8 ----- 45,3%
x ----- 100%

45,3x = 100 razy 77,8 / 45,3
x=171,4

Odp. W Szwajcarii gęstość zaludnienia wynosi 171,4 osób/km2
17 1 17
2010-01-14T20:21:39+01:00
Według tych danych:
Francja 58 850 : 551,5= 106,7
Włochy 57370 : 301,3= 190,4 - najwieksza
Hiszpania 39370 : 506,0= 77,8
Szwecja 8850 : 450,0= 19,7 - najmniejsza
Węgry 10110 : 93,0= 108,7
Polska 38670 : 312,7= 123,7

Jaka gęstość zaludnienia występuje w Szwajcarii jeżeli zbadano że gęstość zaludnienia Hiszpanii stanowi 45,3% gęstości zaludnienia Szwajcarii

proporcja

77,8 - 45,3%
x - 100%

x=77,8*100/45,3
x=171,7
Odp. gestość zaludnienia w szwajcari wynosi 171,1 osobe/m2
1 1 1
2010-01-14T20:54:27+01:00
Aby obliczyć gęstość zaludnienia w danym kraju należy podzielić liczbę mieszkańców przez pole powierzchni:
Francja: 58850000÷551500≈107
Włochy: 57370000÷301300≈190
Hiszpania: 39370000÷506000≈78
Szwecja: 8850000÷450000≈20
Węgry: 10110000÷93000≈109
Polska: 38670000÷312700≈124
(podane wielkości są w tys kilometrów więc podane wielkości przemnożyłem przez 1000, oraz podane wyniki zaokrągliłem do jedności bo ludzi raczej nie dzieli się na kawałki:) )

Z podanych wyliczeń wynika że największa gęstość zaludnienia mają Włochy, a najmniejszą Szwecja.

x-gęstości zaludnienia Szwajcarii
x×45,3%=78
x×0,453=78 /÷0,453
x=78÷0,453
x≈172
Gęstość zaludnienia Szwajcarii wynosi 172 osoby na km².

1 1 1