Prosze o pomoc:

1)W liczbie dwucyfrowej cyfra dziesiatek jest o 4 mniejsza od cyfry mjedności. Jeśli przestawimy cyfry, to otrzymamy liczbę o 36 większą. Znajdz tę liczbę. Ile rozwiązan ma to zadanie?


2)Cenę komputera obniżono o 10%. Następnie obniżono ją o kolejne 10%. Komputer po obu obniżkach kosztuje 2430zł. Oblicz cenę tego komputera przed obydwiema obniżkami.

Daje Naj:) i z góry dziękuje:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:19:04+01:00
1.
Masz do wyboru
40, 51, 62, 73, 84, 95 a jak odwrócimy je to otrzymujemy 04, 15, 26, 37, 48, 59 a jak do nich dodamy 36 to otrzymujemy początkowe, czyli to zadanie ma 6 rozwiązań.

2.
24300 - 90%
y - 100%
2430000 = 90x
y = 2700

2700 - 90%
x - 100%
270000 = 90x
x = 3000

Komputer kosztował 3000zł.
2010-01-14T20:22:22+01:00
2. 10%+10%=20% - jest to obniżka
teraz zrobimy proporcje
2430- 80%
x-100%
x= 2430*100%/80%
x=243000zł/80
x=3037.5 zł