Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T20:15:20+01:00
Zwraca sie do swojej ukochanej ojczyzny.Zwraca sie z tensknota za krajem.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T20:15:56+01:00
W Inwokacji do "Pana Tadeusza", tzn. prośbie o natchninie we wstępie eposu, podmiot liryczny, którego w tym przypadku z całą pewnością możemy utożsamiać z autorem, opisuje swą tęsknotę za ojczyzną. Już na samym początku czytamy fragment, w którym to porównana jest Litwa - ojczyzna do zdrowia; jeżeli go posiadamy, mamy pod dostatkiem - nie cenimy go. Kidy jednak go zabraknie nabiera nie znanej wcześniej wartości.
2010-01-14T20:16:51+01:00
Poeta zwraca się to emigrantów ktorzy musieli uciekać z polski. Aby nie tracili wiary i walczyli słowami z zaborcami. Dziekuje tez matce Boskiej że go ozdrowiła gdy ten był chory. I wspomina polskę jeszcze przed zaborami
1 2 1