Odpowiedzi

2010-01-14T20:23:18+01:00
Fluor chroni przed próchnica
zelazo niedobor jego powoduje anemie
jod -niedobor wywołuje pojawienie sie tarczycy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:24:04+01:00
Niedobór lub nadmiar tych pierwiastków może prowadzić do zaburzeń fizjologicznych. Składniki mineralne są niezbędne w ustroju do celów budulcowych (szczególnie w tkance kostnej), wchodzą w skład: płynów ustrojowych, niektórych enzymów, związków wysokoenergetycznych itp. Wywierają również wpływ na regulację czynności narządowych i ogólnoustrojowych
2 4 2