Najwyższy most na świecie oparty jest na 7 filarach, z których najwyższy z nich jest o 105 m wyższy od warszawskiego budynku hotelu Mariott. Oblicz wysokość tego filara i wysokość hotelu Mariott, jeżeli stosunek wysokości tego filara do wysokości budynku hotelu Mariott ma się tak, jak 7:4

3

Odpowiedzi

2010-01-14T20:25:51+01:00
7:4 - razem 11 czesci
czyli 3 czesci sa rowne 105m. czyli 1 czesc jest rowna 35m.
Wysokość filara wynosi 7*35 czyli 245m
Wys. hotelu wynosi 4*35 czyli 140m.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:26:21+01:00
X-dlugosc hotelu mariott
x+105-filar
7/4=x+105/x
1,75=1+105/x |*x <1+105 - trzeba cale to wyrazenie podzielic przez x>
1,75x=x+105
1,75-x=105
0,75x=105 |*100
75x=10500 |:75
x=140m

140+105=245m

1 5 1
2010-01-14T20:28:25+01:00
7x-4x=105
3x=105
x=35

7x=7*35=245 - wysokość filara
4x=4*35=140 - wysokość Marriota
1 5 1