Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T20:25:53+01:00
X - miara kąta mniejszego
y - miara kąta większego

5x=y

5x+x+90*=180
6x=90*
x= 15*
y=5x15*=75*

kąt x - 15*
kąt y - 75*
1 5 1
2010-01-14T20:27:27+01:00
1kąt-90stopni
2kat-x
3kat-x:5
180=90+x+x:5
180=45+x+x
135=2x
x=67,5
90+67,5=157,5
180-157.5=22,5
2010-01-14T20:29:05+01:00
Kąt prosty- 90 stopni
kąt ten mały ostry będzie β
kąt ostry większy będzie α
180 - 90=90
β=5α
jeżeli policzymy wszystkie α to wyjdzie 6
6α=90, dzilimy stronami przez 6
α=15
15 * 5=75
czyli kat β ma 15
a kat α ma 75