Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T20:27:51+01:00
Rycerze posiadali specjalny status społeczny i byli przedstawicielami uprzywilejowanej warstwy feudalnej. Jako wasale – osoby podlegające zwierzchności swojego suwerena, zobowiązani byli do pełnienia służby wojskowej w zamian za przywileje i do ochrony swojego pana. Ich postępowanie opierało się na specjalnym etosie z uwzględnieniem kodeksu rycerskiego. Godność rycerza była nadawana giermkowi, podczas ceremonii pasowania. W XIII i XIV wieku rycerstwo przekształciło się w szlachtę. W większości państw europejskich tytuł rycerski stał się jednym z niższych tytułów szlacheckich, np. we Francji jako – chevalier, w Niemczech i monarchii austro – węgierskiej – Ritter, w Wielkiej Brytanii – knight . W Polsce z uwagi na zasadę równości szlacheckiej rycerstwem tytułowano ogół szlachty, stosując też określenia kawaler (tytuł szlachecki) lub formę łacińską – equitus.
1 5 1
2010-01-14T20:31:47+01:00
Czy chodzi ci o to co musi zrobiĆ chłop żeby zostaĆ rycerzem.?



Jak tak to musi wykazaĆ sie na pewno odwagą.
WywyższaĆ sie rozumem.
Musi byĆ inteligentny.



No nie wiem jak to wytłumaczyĆ...;p
1 1 1