Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:28:03+01:00
Siła spójności : szkło i rtęć
2010-01-14T20:28:23+01:00
Chociażby bez sił kohezji ciecz nie spadałaby w postaci kropli. Jednym z rodzajów sił kohezji są siły napięcia powierzchniowego - jeśli dużą gładką powierzchnię zwilży się woda i przyłoży drugą taką powierzchnie, to nie uda się ich rozerwać bez użycia dużej siły

*Kohezja siła spójności
2010-01-14T20:28:55+01:00
Siły spójności to siły działające między cząsteczkami tego samego ciała