To zadanie rozwiąż układem równań:

Na próbnym egzaminie gimnazjalnym Maciek zdobył 63 punkty.Obliczył,że z testu humanistycznego otrzymał o 25 % więcej nić z testu matematyczno-przyrodniczego.ile punktów dostał Maciek z każdego testu?

3

Odpowiedzi

  • Sunn
  • Rozwiązujący
2010-01-14T20:33:04+01:00
X- ilość uzyskanych punktów z testu matem
x+25%x=1,25x=ilośc punktów z cz. humanist.

x+1,25x=63
2,25x=63
x=28

63-28=35

odp. z testu humanist. dostał 35, a z matem. 28 punktów
2 3 2
2010-01-14T20:33:36+01:00
Trzeba zrobić równanie:
63 = x +1,25x
63= 2,25x /2,25
63 = 28
63-28 = 35
Odp. Z matematycznego uzyskał 28 a z humanistycznego 35.
Mam nadzieję, że pomogłem :)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:34:02+01:00
X-pkt. z testu human.
y-pkt. z testu mat-przyr

x+y=63
x=1,25y

1,25y+y=63
x=1,25y

2,25y=63
x=1,25y

y=28
x=1,25*28

x=35
y=28
3 3 3